FANDOM

Furia - 37 odcinek 4 sezonu i 153 ogółem

"Furia"
Sezon 4, Odcinek 37
{{{obraz}}}
Kod produkcji: GB439
Premiera: USA: 19 sierpnia 2016
Holandia i Belgia: 31 sierpnia 2016
PL: 24 sierpnia 2016
Niemcy: 7 września 2016
Kanada: 1 września 2016
UK: 28 września 2016
Twórcy
Dyrektor: {{{dyrektor}}}
Scenariusz: {{{scenariusz}}}
Reżyseria: {{{reżyseria}}}
Lista Odcinków
Poprzedni
"Detektyw"
Następny
"Składanka"

Streszczenie Edytuj

Dzieci są zdumione tym, że gdy obca osoba wyzywa Nicole na pojedynek, ta odmawia walki.

Bohaterowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Ten odcinek miał premierę na szwajcarskim konwencie Polymanga poświęconym japońskiej popkulturze. Później pokazano go podczas Cardiff Independent Film Festival 24 kwietnia 2016.
  • Studio 4°C przygotowało część odcinka wykonaną w stylu anime. Jest to piąte gościnne studio animacji współpracujące z twórcami serialu.
  • Plakat filmu "Came Dragon" z Bruce'm Bed'em w pokoju Nicole to parodia filmu Enter the Dragon (Wejście smoka) z Bruce'm Lee.
  • Podczas opowieści Masami o przeszłości jej matki i Nicole, design postaci przypomina mangę Dragon Ball.
    • Poza tym ataki energetyczne Nicole i Yuki przypominają uderzenia Kamehameha z tej mangi.
  • Gdy Yuki pyta Nicole jaką szkołę walki kończyła wymienia 3 nazwy nawiązujące do następujących dzieł popkultury:
    • Hokuto - styl walki głównego bohatera mangi Hokuto no Ken
    • Konoha - główna wioska ninja w Naruto
    • Miyagi - mentor i sensei z filmu Karate Kid
  • W opowieści Masami przeciwnicy Nicole i Yuki przypominają Spike'a z kreskówki Tom i Jerry, Popielarza z Młodych Tytanów, Pinokio, Bowsera z Super Mario Bros, Peckish Aristocraba z gry Pikmin 3 i żywą roślinę z gry Plants vs. Zombies.
  • W tłumie oglądającym turniej sztuk walki widać kilka postaci przypominających bohaterów następujących seriali animowanych i gier wideo:
    • Lokomotywę Tomka z serialu dla dzieci Tomek i przyjaciele.
    • Króla Dedede z serii gier Kirby.
    • Mr. Game & Watch z gry Super Smash Bros.
    • Tingle z serii gier The Legend of Zelda.
    • Exeggutor'a z serii Pokemon.
    • Cartman'a z kreskówki dla dorosłych South Park.
    • Elmirkę Duff z serialu animowanego Przygody Animków.
    • Pac-Man'a z serii gier Pac-Man.
    • Starman'a z gier Mother/EarthBound.
    • Doraemon'a z serii Doraemon.
  • Scena, w której dzieci są uwięzione pod stertą gruzu przypomina scenę z filmu Boso przez Hiroszimę.
  • Scena, w której Yuki niszczy samochód Nicole jest nawiązaniem do bonusowego etapu z gier Street Fighter.
  • W oryginalnej wersji językowej Gumball ostrzegając dzieci przed brutalną walką Nicole z Yuki wspomina o ocenie R dla tej sceny. Jest to nota z amerykańskiego i kanadyjskiego systemu klasyfikacji wiekowej filmów oznaczająca treści przeznaczone dla dorosłych.