FANDOM

"Kartofel"
Sezon 5, Odcinek 12
{{{obraz}}}
Kod produkcji: GB5??
Premiera: USA: 16 lutego 2017

Polska: 8 maja 2017

Twórcy
Dyrektor: {{{dyrektor}}}
Scenariusz: {{{scenariusz}}}
Reżyseria: {{{reżyseria}}}
Lista Odcinków
Poprzedni
"Waza"
Następny
"Czarownik"
Kartofel - 12 odcinek 5 sezonu i 168 ogółem

Streszczenie Edytuj

Darwin, jedząc lunch z Idaho, postanawia wyeliminować ziemniaki ze swojej diety na znak solidarności z kolegą. Jego miłość do tych warzyw okazuje się jednak zbyt silna i Gumball postanawia pomóc bratu w zmianie kulinarnych upodobań.

Ciekawostki Edytuj

  • Ksywka Sarah w angielskiej wersji językowej (Scoop Dogg) to nawiązanie do rapera Snoop Dogg'a. W polskiej wersji jej pseudonim to J.Lód, co z kolei nawiązuje do piosenkarki Jennifer Lopez o ksywce J.Lo.
  • Podczas gdy Darwin oddaje wszystkie schowane ziemniaki, w tle gra poemat symfoniczny Romeo i Julia Tchaikovsky'ego.
  • Scena, w której Darwin podtrzymuje sobie powieki frytkami to nawiązanie do filmu Mechaniczna pomarańcza.
  • Hipnotyzujące CD, z którego korzysta Darwin ma na okładce Davida Zanthora. Jest to internetowe alter ego jednego z twórców serialu - Jamesa Lamonta.
  • Piosenka "Kartofel" przypomina utwór Bicycle zespołu Queen. Zaś poza przyjęta na jej początku przez ziemniaczanych wykonawców to nawiązanie do Bohemian Rhapsody tego samego zespołu.
    • Ziemniaki wykonujące utwór przypominają postaci Kanadyjczyków z serialu South Park.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki